MOKYKLA VIRUSO COVID-19 APSUPTYJE

Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus šalyje karantiną lapkričio 3-29 dienomis, ugdymas 5-8 klasių mokiniams buvo perkeltas į elektroninę erdvę. Atėjo tas momentas, kuomet mokyklos pedagogams teko praktiškai įgyvendinti vasaros laikotarpiu įgytas naujas IT kompetencijas ir ugdymą vykdyti Google Classroom platformoje.

Reikia pastebėti, kad pirmosios nuotolinio mokymosi dienos buvo didelis iššūkis 5-8 klasių mokiniams, kuriem teko patiems prisijungti prie naujos mokymosi aplinkos. Dėl šios aplinkybės pirmąsias tris ugdymosi dienas mokinių lankomumas pamokose nebuvo fiksuojamas. Mokytojų komandų pastangomis ugdymo procesas įgavo ritmą ir pamokos vyko sklandžiai.
Mokyklos IT specialistas Paulius organizavo nuolatines konsultacijas, teikė pagalbą mokiniams, o tiems, kuriems trūko kompiuterių, išdavė pagal perdavimo aktus. Siekiant sklandaus darbo, IT specialistas Palius parengė mokiniams ir tėvams prisijungimo prie virtualios mokymosi aplinkos aprašą, sukūrė el. paštus bei prisijungimo kodus, įdiegė kompiuteriuose bei planšetėse reikiamas programas. Tiek mokytojams, tiek mokiniams buvo organizuojamos virtualios mokomosios valandėlės, kurių metu IT specialistas Paulius supažindino visus su virtualios platformos naudojimosi taisyklėmis, nustatymais, įrankiais bei galimybėmis.

Perkėlus ugdymą į virtualią erdvę, teko pertvarkyti ir pamokų tvarkaraštį. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida parengė nuotolinio ugdymo 5-8 klasėse pamokų tvarkaraštį, kuriame numatė galimybę daugiau nei 50 proc. tvarkaraščio pamokų vykdyti sinchroniniu būdu, kuomet visi ugdymo proceso dalyviai – mokiniai ir mokytojai tuo pat metu dalyvauja pamokoje, o likusias pamokas vesti asinchroniniu būdu, kuomet mokinys pamokos užduotis gauna el. dienyne TAMO ir Google Classroom platformoje.

Socialinė pedagogė Evelina stebėjo, kad vaizdo pamokų metu mokiniai laikytųsi mokinio elgesio taisyklių, dėl kurių buvo susitarta pirmųjų nuotolinių pamokų metu. Taip pat suderintas ir mokinių nedalyvavimo pamokose klausimas. Mokiniai informuoti, kad jeigu jie nedalyvaus sinchroninėse pamokose, mokytojai jų nedalyvavimą pažymės raide ,,n“.

Savaitės pabaigoje mokytojai susibėgo į vaizdo konferenciją, kurią organizavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida Babravičienė.

Na, o ugdymas 1-4 klasių mokiniams ir toliau vyko mokyklos patalpose. Tačiau tiek mokytojai, tiek mokiniai stengiasi laikytis socialinio atstumo, rankų higienos ir veido kaukių dėvėjimo taisyklių. Dėl kaukių dėvėjimo nuolatos kildavo neaiškumų, nes valdžios nurodymai keitėsi greičiau, nei spėdavome juos įgyvendinti. Tačiau reikia suprasti – situacija neeilinė, todėl dėl to labai nepykome. Patys stengėmės saugotis ir saugojome kitus, todėl kiekvieną rytą mokinių ir mokyklos darbuotojų temperatūrą matuodavo socialinė pedagogė Evelina, logopedė Danutė arba sveikatos priežiūros specialistė Jurgita. Reikia pastebėti, kad mokinių tėveliai atsakingai vertina susidariusią situaciją ir sergančių mokinių į mokyklą neatveda. Tiesa, pasitaiko išimčių, kuomet vienas ar kitas mokinys pamokų metu sunegaluoja. Tuomet mokinį išsiveda tėveliai, o patalpų dezinfekavimą organizuoja direktoriaus pavaduotojas ūkiui Zigmondas.

COVID -19 virusas vis dažniau beldžiasi į šalies mokyklų duris. Neaplenkė jis ir mūsų mokyklos. Mokinių atostogų metu susirgo dvi patalpų valytojos. Laimei, kontaktų su mokiniais neturėjo, nes pamokos nevyko. Dar tris valytojas teko išsiųsti į saviizoliaciją. Tokie atvejai rodo, kad visi turime ne tik saugotis, bet ir stiprinti savo imunitetą. Šiuo tikslu pradinių klasių mokiniams ir toliau daliname šviežius vaisius ir daržoves, teikiame pieno produktus, kuriuos mokykla gauna vykdydama Europos Sąjungos projektą.

Na, o mokyklos darbuotojų sveikata pasirūpino ,,ORKA CARE“ suteikdama kiekvienam darbuotojui nemokamai kokybiškų papildų – Moller žuvies taukų. Dėkojame mokinių tėveliams, šią sunkią minutę prisiminančius mokyklos darbuotojus.

Nors klastingas virusas siaučia aplinkui, gyvenimas mokykloje teka įprasta vaga. Mokykloje skamba vaikystė, vyksta pamokos, dirba visos dienos grupės. Įgyvendinant mokyklos strateginio plano tikslus mokykloje vykdomas sveikos gyvensenos ir ekologijos projektas ,,SODINAM”. Projektas įgyvendinamas kartu su visuomenine organizacija ,,Gyvoji planeta”. Projekto tikslas – plėtoti žaliąsias mokyklos edukacines erdves ir kurti sveikesnę aplinką. Šiuo tikslu mokyklos teritorijoje pasodinome 5-ias obelis ir 3-is kriaušes. Tikimės, kad vaismedžiai prigis ir netolimoje ateityje turėsime tikrą mokyklos vaismedžių soda. Neužtruks, ir visi mokiniai galės mėgautis pačių užaugintais ekologiškais vaisiais.

Mokyklos administracija