TRIMATIS (3D) MODELIAVIMAS – TINKERCAD

2D figūros yra plokščios figūros, kurios turi du matmenis: ilgį ir plotį. 3D figūros turi ir trečiąjį matmenį – gylį. Turint gylį, figūros atrodo trimatės. 3D modeliavimas – tai trimačių objektų dėliojimas trimatėje erdvėje. Norint sukurti sudėtingesnį 3D modelį, nepakanka dėlioti figūras vieną šalia kitos. Reikia mokėti keisti figūrų dydžius, mokėti išpjauti jose skylę, sujungti kelias figūras ir panašiai.

Egzistuoja daug skirtingų 3D modeliavimo programų, kurios skiriasi objektų kūrimo principu, patogumu. Išskirsiu du pagrindinius programų tipus: 1. Skulptūrinės programos naudojamos tada, kai objekto dydis nėra svarbus. Kūrimo principas – lipdant tarsi iš plastilino, ir juo galima išgauti įvairias, neapibrėžtas formas. Tai patogu modeliuojant žaidimų personažus ar kuriant naujo produkto dizainą. Viskas priklauso nuo fantazijos ir kantrybės. 2. Parametrinės programos modeliai turi aiškius matmenis, išreikštus skaičiais.

Mokiniai išbandydami šią modeliavimo programą kuria žaidimų personažus, įvairių rasių žmones, ugdosi geometrinių figūrų sudarymo principus, taiko matematines žinias ir modeliuoja įvairius 3D objektus.

Pradinių klasių mokytoja Viktorija Voitukovič