Aukštieji Tatrai

Birželio 24-28 d. aštuntų klasių mokiniai dalyvavo paskutinėje geografijos pamokoje Aukštuosiuose Tatruose, Slovakijoje.

Būsimi devintokai žemėlapio pagalba dėliojo savo 3 dienų kalnų maršrutą. Birželio 24 d. vakare mokiniai susidėjo į kuprines tiek daiktų, kiek jiems atrodė bus reikalinga ir birželio 25 dienos ryte visi išėjome į kalnus.

Birželio 25 dieną kalnų takais nuėjome 13 kilometrų atstumą ir įveikėme apie 800 metrų vertikalaus pakilimo. Nakvojome alpinistų namelyje „Prie žaliojo ežero“. Teko naudoti miegmaišius ir miegoti palėpėje visiems bendroje erdvėje, nes šis kalnų namelis dažniausia būna užimtas alpinistų. Vakarienė kalnuose su sriuba, dušas su šiltu vandeniu ir laikas poilsiui.

Birželio 26 dieną kėlėmės anksti, nes kalnuose gyvenimas prasideda 6.00 val. kad spėtų suvaikščioti kol orai geri. Dažniausia orai subjursta po pietų, todėl pusryčiaujame 6.30 val. Žmonių daug, prie pusryčių eilės. Pavalgome, visi daiktai jau sudėti ir paliekame Žaliojo ežero namelį. Šiandien laukia perėja, kur reikės įveikti 2000 m aukštį. Prieiname statų pakilimą, grandinės prie uolų, skirtos pasilaikymui. Iš mokinių akių, judesių ir kojų statymo supranti, kad tikrai baisu. Visi įveikiam statų pakilimą, pailsim ir toliau link perėjos. Po 2 valandų ėjimo, „persiverčiam“ į kitą kalno pusę. Atsiveria didelis slėnis su kalnų kaimeliais jame. Dar 3 valandos kelio ir pasiekiame antrą nakvynės vietą – Zamka kalnų namelį. Keliautojai ramūs, suvalgo vakarienę ir jei tiesa, 22.00 val. jau visi miegojo.

Birželio 27 d. ankstus rytas, pusryčiai, leidžiamės iš kalnų, vaizdai užburiantys, debesys po kojomis, kalnų upės, kriokliai, po 2 valandų ėjimo – civilizacija. Sėdame į autobusus ir lekiame į terminius baseinus. Maudynės, vandens pramogos, užkandame ir „bėgame“ nuo lietaus į Krokuvą. Autobusuose ramybė. 19.00 val. įsikuriame viešbutyje Krokuvoje. vakarienė su desertu ir kas dar turi jėgų – išeiname į naktinę Krokuvą.

Birželio 28 d. – tradicijų nelaužome, keliamės anksti, pusryčiaujame, 9.00 val. ekskursija Druskų kasyklose, išlendame į paviršių ir pajudame link namų. 23.15 val. – NAMAI NAMUČIAI.

Buvo visko ir dar daugiau: pavargome, ilsėjomės, verkėm, juokavom, bendravome, padėjome vieni kitiems, patyrėme, pajutome – PAAUGOME! Didžiuokitės savimi!

Visiems būsimiems devintokams – Gero skrydžio!