Integruotas dailės ir gamtos mokslų dalykų projektas „Saulėgrąža“

          Saulėgrąža turėjo galingą simbolinę reikšmę per visą istoriją ir įvairiose kultūrose. Kaip rodo jos pavadinimas, augalas dažnai siejamas su saule, įkūnijančia šilumą, pozityvumą, jėgą ir ilgaamžiškumą.
          Senovės graikų mitas pasakoja apie saulėgrąžos atsiradimą. Vandens nimfa Klitija iki širdies gelmių pamilo saulės dievą Apoloną. Deja, šis į jos jausmus neatsakė. Nusiminusi nimfa devynias dienas badavo. Sėdėjo ant šaltos žemės ir raudojo. Kas rytą Klitija viltingai žiūrėdavo į tekančią saulę, laukdama ženklo iš mylimo Apolono. Galiausiai deivės kojos ir rankos įaugo į žemę, o veidas pavirto saulėgrąžos žiedu. Ne veltui ši gėlė laikoma ištikimybės ir tvirtos valios simboliu.
          Amerikos indėnų, kurie šį augalą augino apie 3000 m. prieš mūsų erą, folklore saulėgrąžos yra derliaus ir gėrybių simboliai, nes sėklos gali būti naudojamos maistui, o žiedlapiai gali būti naudojami dažams gaminti bei gydyti inkstų, plaučių ir kt. negalavimus.
          Saulėgrąža taip pat yra Kanzaso valstijos ir Ukrainos nacionalinė gėlė. Tačiau tai – dar ne visos įdomybės, apie kurias sužinojo 5-8 klasių mokiniai per dailės ir gamtos mokslų pamokas bei 1-4 klasių mokiniai dailės būrelio užsiėmimuose, visą rugsėjo mėnesį vykdydami integruotą projektą „Saulėgrąža“.

Parengė dailės mokytoja Žaneta