DEBATŲ PRITAIKYMAS PRADINIAME UGDYME

Debatai – problemų svarstymas, pasikeitimas nuomonėmis susirinkime, posėdyje. Debatų reikšmė pradiniame ugdyme apima keletą gebėjimų:

  • moko suvokti, kad nėra ir negali būti vienos nuomonės;
  • moko argumentuotai bei logiškai mąstyti ir kalbėti, aiškinti ir pagrįsti savo nuomonę faktais;
  • ugdo kritinį mąstymą ir savarankiškumą;
  • skatina išklausyti kalbantįjį ir gerbti priešingą nuomonę;
  • moko bendradarbiauti tarpusavyje;
  • ugdo greitą reakciją (mokėjimą išgirdus užduotą klausimą gebėti aiškiai suformuluoti atsakymą);
  • ugdo kalbėjimo prieš auditoriją įgūdžius, moko kalbėjimo manierų;
  • skatina pasitikėti savimi ir komandos nariais;
  • moko klausytis, išgirsti ir atskirti esminius dalykus nuo mažiau svarbių.

Specialistai siūlo mokinius mokyti debatų struktūros, debatų dalyvavimo taisyklių nuo 4 klasės, bet pažįstant savo klasės mokinius ir žinant jų sugebėjimus galima bandyti ir 3 klasės antrajame semestre. Svarbiausia aiškiai įvardinti debatų temą ir skirti pakankamai laiko pasiruošti debatams. Kai mokiniai bus išnagrinėję pateiktą temą, jie pateiks aiškius, logiškus argumentus ir drąsiai gins savo nuomonę dalyvaujant debatuose.

Pradinių klasių mokytoja Viktorija Voitukovič