PROJEKTAS „ANTROJO UGDYMO KONCENTRO MOKINIŲ MATEMATIKOS PASIEKIMŲ GERINIMAS NAUDOJANT DIRBTINIO INTELEKTO TECHNOLOGIJĄ”


Projekto tikslas: pagerinti matematikos dalyko mokymosi rezultatus įdiegus virtualią ugdymo aplinką.

Projekto idėja: projekto mokyklose įdiegti 33 pasaulio šalyse naudojamą matematikos mokymo virtualią ugdymo aplinką su dirbtinio intelekto technologija ir pagerinti mokinių pasiekimus. Projekto metu bus išverstą didelė skirtingų tipų matematinių užduočių biblioteka, pritaikyta virtuali aplinka ir apmokyti mokytojai. Mokytojai mokysis, kaip naudojant dirbtinio intelekto technologija gautą mokymosi analitiką analizuoti ir remiantis ja keisti mokymo praktiką, geriau pažinti mokinius ir gerinti mokinių pasiekimus. Tai yra inovatyvus projektas, nes pasitelkiant mokymosi analitiką turinį mokiniui gali parinkti sistemą, taip iš esmės keisdama ugdymo procesus ir įgyvendindamas aukščiausios kokybės ugdymo personalizavimas. Projektas „Antrojo ugdymo koncentro mokinių matematikos pasiekimų gerinimas naudojant dirbtinio intelekto technologiją“ įgyvendinimas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-K-728 priemonę „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“. Projektas įgyvendinamas su 5 šalies mokyklomis partnerėmis.


Pasibaigė pirmieji mokslo metai dalyvaujant projekte „II ugdymo koncentro mokinių matematikos pasiekimų gerinimas naudojant dirbtinio intelekto technologiją“. Mokykla, dalyvaudama šiame projekte suteikė galimybę 5-8 klasių moksleiviams naudotis Eduten platforma nemokamai. Ši platforma leidžia vaikams gilinti matematikos žinias sprendžiant įdomesnes bei įvairesnes užduotis. Dirbtinis intelektas analizuoja kiekvieno mokinio įgūdžius, užduoties atlikimo parametrus (atlikimo greitį, kruopštumą ir t. t.). Tai leidžia mokytojams geriau pažinti klasę ir individualius kiekvieno vaiko mokymosi ypatumus. Programa leidžia mokytojams diferencijuoti mokiniams skiriamas užduotis ir jų sunkumą pagal mokinių poreikius ir galias.

Dalyvaudami projekte ne tik džiaugėmės mūsų moksleivių pasiektais rezultatais ir entuziazmu, bet ir dalyvavome mokymuose skirtuose mokytojams ir mokyklos personalui. Išmokome išnaudoti visas Eduten platformos galimybes, sužinojome daug naujų būdų bei metodų matematikos pamokų paįvairinimui, dalinomės patirtimi su kitų Lietuvos mokyklų, dalyvaujančių šiame projekte mokytojais, diskutavome apie mokinių motyvavimo būdus, ieškojome būdų gerinti matematinio teksto skaitymo įgūdžius ir suvokimą.

Labai smagu, kad mūsų mokyklos mokiniai palankiai priėmė šį naują matematikos mokymosi metodą ir noriai sprendė uždavinius. Taip pat norėtumėme padėkoti mūsų matematikos mokytojoms už norą taikyti įnovatyvius metodus, moksleivių skatinimą, bei meilės matematikai skiepyjimą. Tik jų dėka pasiekėme labai aukštą moksleivių aktyvumą ir džiuginantį 86% užduočių sprendimo tikslumą. Dėkojame pradinių klasių mokytojoms, kurios dalyvavo projekte ir domėjosi naujomis technologijomis ir jų pritaikymu pamokose.

Naujos technologijos mokymui tikrai padeda tiek moksleiviams, tiek mokytojams, tačiau gyvo kontakto ir žmogiškojo ryšio jos pakeisti negali. Todėl nekantriai laukiame kitų mokslo metų ir tikimės, kad jau visi susitiksime klasėse. Tai leis efektyviau panaudoti įgytas žinias, bei pritaikyti daugiau naujų matematikos mokymo metodų.